flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у територіальному управлінні державної судової адміністрації, місцевих судах Хмельницької області за І півріччя 2009 року.

 

В першому півріччі 2009 року у територіальному управлінні державної судової адміністрації в Хмельницькій області на розгляді знаходилось 9 звернень громадян.  Із зазначеної кількості звернень: скарг – 3, заяв –6.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень зменшилась на 18,2 %.
Всі звернення надходили від громадян з наступних питань:

 

Скарги
Кількість
Заяви
Кількість
на процесуальні дії суддів
3
на процесуальні дії суддів
2
з приводу організації роботи суду
 
з приводу організації роботи суду
 
щодо надання інформації
 
щодо надання інформації
4
з інших питань
 
з інших питань
 

 

    Станом на 30.06.09р. розглянуто 8 звернень. За результатами розгляду звернень громадянам надіслані обґрунтовані та вичерпні відповіді. Звернення на недоліки в організації прийому громадян  територіальним управлінням не надходили. Залишок на  кінець звітного періоду становить 1 скарга, яка направлена до Славутського міськрайонного суду для проведення перевірки.
Звернення громадян розглядаються у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян" (до 5 діб розглянуто 4 звернення,  до 15 діб – 2, до 30 діб - 2). За належністю звернення надсилались у 5-ти денний термін. Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян протягом півріччя не допускалось. Скарги на дії суддів місцевого суду області надіслано за належністю до ради суддів Хмельницької області.
Звернень від громадян – Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління не надходило.
У більшості випадків звернення громадян надходять з питань, що не входять до компетенції територіального управління. Крім того, значна кількість звернень пов’язана з неправомірними (на думку скаржників) діями суддів.
Для прикладу, до територіального управління надійшла скарга від Гірчука Г. Я. який проживає в с. Скаржинці Ярмолинецького району Хмельницької області щодо визначення правомірності дій судді Ярмолинецького районного суду Місінкевича А.Л. при розгляді цивільної справи. Скаржнику надано відповідне роз’яснення про те, що відповідно до чинного законодавства України до компетенції територіального управління не входить розгляд звернень громадян на дії суддів при вирішенні конкретних судових справ.
Звернення, що надходять до територіального управління, реєструються в день їх надходження у журналі автоматизованої системи документообігу, за допомогою якого здійснюється контроль за їх своєчасним вирішенням.
Відповіді на звернення громадян територіальним управління надаються у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Територіальним управлінням вживаються заходи для організації особистого прийому громадян. Наказом начальника управління затверджено графік прийому громадян. Відповідно до зазначеного графіку: начальник територіального управління приймає громадян щовівторка з 9 до 17 години, заступник начальника щосереди з 9 до 17 години. Начальник відділу, завідуючі секторами та інші спеціалісти територіального управління здійснюють прийом громадян щоденно, відповідно до розпорядку роботи управління. Графік прийому громадян розміщений у доступному для ознайомлення місці.
Також графіки прийому громадян у територіальному управлінні та місцевих судах області розміщенні на “веб-сайті” на сторінці “інформація для громадян”.
Двічі на рік  проводяться аналізи розгляду звернень, які надходять до управління та до місцевих судів області, щодо виконання Закону України “Про звернення громадян”. Вказані аналізи обговорюються на оперативних нарадах.
У місцевих судах (Новоушицькому, Волочиському районних, Нетішинському міському та Славутському міськрайонному) проведено вивчення організації роботи із виконання Закону України «Про звернення громадян», дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.
Проведеним аналізом стану роботи в місцевих судах щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення в першому півріччі 2009 року встановлено, що організація  роботи з розгляду звернень в місцевих судах проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”.
Звернення в судах реєструються у відповідних журналах та на обліково-статистичних картках. На кожне звернення заводиться окреме провадження.
Особистий прийом громадян здійснюється згідно встановлених графіків, про що робляться відповідні записи в журналах обліку особистого прийому громадян.
Особлива увага при розгляді звернень приділяється особам, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом звітного періоду у місцевих судах області знаходилось на розгляді 82 звернення. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень зменшилась на  18  %.
Звернення надходили здебільшого від громадян (із 82 звернень – 78 надійшло від громадян,  4 – від юридичних осіб).
Із зазначеної кількості звернень, скарг надійшло - 11, заяв – 71. Звернення громадян надходять в основному з наступних питань:
-         на процесуальні дії суддів – 12;
-         тяганину при розгляді справ – 6;
-         на видачу копій документів – 52;
-         надання інформації – 8;
-         інші – 4.
Значну частину звернень громадян (75% від загальної кількості) становлять звернення щодо видачі копій рішень, вироків, постанов, ухвал, виконавчих листів, довідок, тощо. Вказана категорія звернень місцевими судами задовольняється.
Більшість звернень громадян визнано необґрунтованими. Наприклад, до Славутського міськрайонного суду звернулась із скаргою громадянка Скрипнюк Т.В. на рішення суду про поновлення на посаді  головного редактора газети “Трудівник Полісся” Мальчук В.О., оскільки до прийняття судового рішення обов’язки головного редактора виконувала вона.          Громадянці Скрипнюк Т.В. роз’яснено, що вона вправі подати апеляційну скаргу, в якій обґрунтувати у відповідності до діючого законодавства всі заперечення проти рішення Славутського міськрайонного суду.
Звернення громадян місцевими судами розглянуті по суті у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян". Так, в строк до 1 місяця розглянуто – 12 звернень, до 15 днів – 59 звернень, до 10 днів – 11. На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.
За звітний період звернень на недоліки в організації прийому громадян в місцевих судах не надходило.
З метою зменшення кількості звернень, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, місцевими судами проводяться наради суддів, оперативні наради з працівниками суду, періодичні перевірки роботи канцелярії суду та  інші заходи, спрямовані на покращення організації роботи з обліку та  розгляду звернень громадян.