flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України, місцевих судах Хмельницької області за I півріччя 2011 року

Аналіз

стану роботи із зверненнями громадян в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України, місцевих судах Хмельницької області за I півріччя 2011 року

 

         В територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Хмельницькій області протягом першого півріччя 2011 року організація роботи із зверненнями громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

         Перебувало на розгляді протягом звітного періоду 33 звернення громадян. Із зазначеної кількості звернень: заяв – 30, скарг–3.

Безпосередньо від громадян надійшло 31 звернення. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень збільшилась на 54,5%

Звернення надходили від громадян з наступних питань:

 

 

Скарги

Кількість

Заяви

Кількість

на процесуальні дії суддів

1

на процесуальні дії суддів

0

з приводу організації роботи суду

2

з приводу організації роботи суду

1

щодо надання інформації

0

щодо надання інформації

26

з інших питань

0

з інших питань

3

 

        

         Станом на 30.06.11р. розглянуто 31 звернення. За результатами розгляду звернень громадянам надіслані обґрунтовані та вичерпні відповіді. Звернення на недоліки в організації прийому громадян територіальним управлінням не надходили. Залишок на кінець звітного періоду становить 2 звернення (2 заяви), терміни розгляду яких не порушені.

  Звернення громадян розглядалися у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян" (до 5 діб розглянуто - 6 звернень,  до 15 діб –11, до 30 діб - 14). За належністю звернення надсилались у 5-ти денний термін. Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян протягом півріччя не допускалось.

Причиною збільшення надходження звернень в поточному році  є невдоволення заявників щодо тривалої реєстрації Хмельницьким міськрайонним судом адміністративних позовів у  комп’ютерній програмі «Документообіг загальних судів». Через надмірну завантаженість працівників канцелярії та тривалі часові затримки, які виникають при експлуатації програми, заявникам доводиться фактично цілий робочий день очікувати черги для можливості подачі позовної заяви до канцелярії особисто. Про зазначені недоліки програми неодноразово повідомлялося керівництво ДП «Інформаційні судові системи».

 

Із заявами про належну реєстрацію справ та надання інформації по справі до територіального управління звернулось 26 заявників. Для прикладу до територіального управління 21.03.2011 року надійшло звернення Браславця Г.Й. щодо належної реєстрації позовної заяви до управління Пенсійного фонду України про перерахунок пенсії, яка була спрямована до суду рекомендованим листом. Згідно інформації, наданої Хмельницьким міськрайонним судом, позовна заява була зареєстрована 15.02.2011 року, по справі відкрито скорочене провадження та сторонам по справі надіслано копії ухвал.

  Територіальним управлінням вживаються заходи для організації особистого прийому громадян. Наказом начальника управління затверджено графік прийому громадян. Відповідно до зазначеного графіку: начальник територіального управління приймає громадян щовівторка з 9 до 17 години, заступник начальника щосереди з 9 до 17 години. Начальник відділу, завідуючі секторами та інші спеціалісти територіального управління здійснюють прийом громадян щоденно, відповідно до розпорядку роботи управління. Графік прийому громадян розміщений у доступному для ознайомлення місці.

Також графіки прийому громадян у територіальному управлінні та місцевих судах області розміщені на “веб-сайті” на сторінці “інформація для громадян”.

Особлива увага під час проведення прийому приділяється зверненням інвалідів та учасників ВВ війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. У разі звернення даної категорії населення їх прийом проводиться позачергово, незалежно від днів та годин прийому. 

На особистому прийомі в начальника та інших спеціалістів територіального управління прийнято 8 громадян. Заявникам під час прийому надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді. У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через його складність або необхідність додаткового вивчення, заявнику пропонувалось надати звернення  у письмовій формі для подальшого детального розгляду.

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою КМ України від 14 квітня 1997 року № 348.

Звернення, що надходять до територіального управління, реєструються в день їх надходження в електронній системі документообігу,  за допомогою якої здійснюється контроль за їх своєчасним вирішенням.

На кожне звернення заводиться окреме провадження, в якому містяться всі матеріали перевірки, копія відповіді заявнику. У разі надходження повторного звернення, воно приєднується до провадження за попереднім зверненням.

Відповіді  на звернення надаються на бланках територіального управління та підписуються безпосередньо начальником управління. Відповіді містять повну та достовірну інформацію щодо порушеного питання. З приводу якості виготовлення відповідей зауважень до територіального управління не надходило. 

Для усунення причин надходження звернень громадян керівництвом управління та його працівниками на особистому прийомі громадян та при наданні відповідей, проводиться роз’яснення чинного законодавства, суті процесуальних документів, компетенції та повноважень територіального управління  та особливостей роботи місцевих судів області.

Роз’яснення компетенції територіального управління щодо завдань та функцій територіального управління і структурних підрозділів розміщено також на “веб-сайті”.

Двічі на рік  проводяться аналізи розгляду звернень громадян, які надходять до територіального управління та до місцевих судів області. Вказані аналізи розміщуються на “веб-сайті” територіального управління. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на оперативних нарадах управління.

  Проведеним аналізом стану роботи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення в 2010 році в місцевих судах області встановлено, що організація  роботи з розгляду звернень в місцевих судах проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Звернення в судах реєструються у відповідних журналах та на обліково-статистичних картках. На кожне звернення заводиться окреме провадження.

Особистий прийом громадян здійснюється згідно встановлених графіків, про що робляться відповідні записи в журналах обліку особистого прийому громадян.

Особлива увага при розгляді звернень приділяється особам, які потребують підвищеного соціального захисту та підтримки.

Протягом звітного періоду у місцевих судах області знаходилось на розгляді 251 звернення. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень збільшилась на  161,5 %.

Звернення надходили здебільшого від громадян (із 251 звернення – 215 надійшло від громадян,  36– від юридичних осіб).

Із зазначеної кількості звернень, скарг надійшло – 45, заяв – 206. Звернення громадян надходять в основному з наступних питань:

-         на процесуальні дії суддів – 9;

-         тяганину при розгляді справ –22;

-         на видачу копій документів – 143;

-         надання інформації – 76;

-         інші – 1.

  Значну частину звернень громадян (57 % від загальної кількості) становлять звернення щодо видачі копій рішень, вироків, постанов, ухвал, виконавчих листів, довідок, тощо. Вказана категорія звернень місцевими судами задовольняється. Більшість звернень громадян визнано необґрунтованими.

Звернення громадян місцевими судами розглянуті по суті у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян". Так, в строк до 1 місяця розглянуто – 89 звернень, до 15 днів – 145 звернень, до 10 днів – 17. На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.

За звітний період звернень на недоліки в організації прийому громадян в місцевих судах не надходило.

З метою зменшення кількості звернень, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, місцевими судами проводяться наради суддів, оперативні наради з працівниками суду, періодичні перевірки роботи канцелярії суду та  інші заходи, спрямовані на покращення організації роботи з обліку та  розгляду звернень громадян.

 

 

 

 

 

Начальник територіального управління

Державної судової адміністрації України

в Хмельницькій області                                                             І. Приступа