flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у територіальному управлінні державної судової адміністрації, місцевих судах Хмельницької області за 2008 рік

 

Аналіз
стану роботи із зверненнями громадян у територіальному управлінні державної судової адміністрації, місцевих судах Хмельницької області за 2008 рік
 
В 2008 році в територіальному управлінні державної судової адміністрації в Хмельницькій області  перебувало на розгляді 21 звернення громадян, з яких 3 надійшло в 2007 році. Із зазначеної кількості звернень: скарг – 12, заяв –9.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень зменшилось на 28  %.
Всі звернення надходили від громадян з наступних питань:
 

 

Скарги
Кількість
Заяви
Кількість
на процесуальні дії суддів
5
на процесуальні дії суддів
2
з приводу організації роботи суду
 
з приводу організації роботи суду
1
щодо надання інформації
 
щодо надання інформації
1
з інших питань
7
з інших питань
5

 

 
Станом на 01.01.09р. розглянуто 21 звернення. За результатами розгляду звернень громадянам надіслані обґрунтовані та вичерпні відповіді. Звернення на недоліки в організації прийому громадян територіальним управлінням не надходили.
         Звернення громадян розглядаються у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян" (до 5 діб розглянуто 6 звернень, до 15 діб – 5, до 30 діб - 10). За належністю звернення надсилались у 5-ти денний термін. Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян протягом року не допускалось. Скарги на дії суддів місцевих судів області надіслано за належністю до ради суддів Хмельницької області.
Звернень від громадян – Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління не надходило.
У більшості випадків звернення громадян надходять з питань, що не входять до компетенції територіального управління. Крім того, значна кількість звернень пов’язана з неправомірними (на думку скаржників) діями суддів.
Для прикладу, до територіального управління надійшло звернення від Юрчик Світлани Анатоліївни жительки с. Скаржниці, Ярмолинецького району Хмельницької області, вул. Першотравнева, 40 на дії голови Хмельницького окружного адміністративного суду щодо подачі адміністративного позову. Скаржниці надано відповідне роз’яснення про те, що позовні заяви, заяви та скарги, що надходять до суду під час приймання громадян, приймаються відповідно до графіка прийому громадян. Також скаржниці роз’яснено,  що організаційне забезпечення діяльності окружного адміністративного суду не відноситься до компетенції ТУ.
Звернення, що надходять до територіального управління, реєструються в день їх надходження у відповідному журналі, який ведеться окремо від загального діловодства та за допомогою якого здійснюється контроль за їх своєчасним вирішенням.
Відповіді на звернення громадян територіальним управління надаються у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Територіальним управлінням вживаються заходи для організації особистого прийому громадян. Наказом начальника управління затверджено графік прийому громадян. Відповідно до зазначеного графіку: начальник територіального управління приймає громадян щовівторка з 9 до 17 години, заступник начальника щосереди з 9 до 17 години. Начальник відділу, завідуючі секторами та інші спеціалісти територіального управління здійснюють прийом громадян щоденно, відповідно до розпорядку роботи управління. Графік прийому громадян розміщений у доступному для ознайомлення місці.
Також графіки прийому громадян у територіальному управлінні та місцевих судів області розміщенні на “веб-сайті” на сторінці “інформація для громадян”.
Двічі на рік  проводяться аналізи розгляду звернень, які надходять до управління та до місцевих судів області, щодо виконання Закону України “Про звернення громадян”. Вказані аналізи обговорюються на оперативних нарадах.
У місцевих судах (Білогірському, Городоцькому, Дунаєвецькому,  Красилівському, Староконстянтинівському, Теофіпольському, Чемеровецькому  районних та Кам’янець-Подільському міськрайонному) проведено вивчення організації роботи із виконання Закону України «Про звернення громадян», дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.
Проведеним аналізом стану роботи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення в 2008 році встановлено, що організація роботи з розгляду звернень в місцевих судах проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”.
Звернення в судах реєструються у відповідних журналах та на обліково-статистичних картках. На кожне звернення заводиться окреме провадження.
Особистий прийом громадян здійснюється згідно встановлених графіків, про що робляться відповідні записи в журналах обліку особистого прийому громадян.
Особлива увага при розгляді звернень приділяється особам, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом року у судах області знаходилось на розгляді 185 звернень. В порівнянні з аналогічним періодом 2007року кількість звернень зменшилась на  11,9  %.
Звернення надходили здебільшого від громадян (із 184 звернень – 154 надійшло від громадян, 30 – від юридичних осіб).
Із зазначеної кількості звернень, скарг надійшло - 34, заяв – 150. Звернення громадян надходять в основному з наступних питань:
-         на процесуальні дії суддів – 14;
-         тяганину при розгляді справ – 10;
-         на видачу копій документів – 129;
-         надання інформації – 12;
-         роз’яснення норм закону – 3;
-         інші – 16.
Значну частину звернень громадян (75% від загальної кількості) становлять звернення щодо видачі копій рішень, вироків, постанов, ухвал, виконавчих листів, довідок, тощо. Вказана категорія звернень місцевими судами задовольняється.
Звернення громадян місцевими судами розглянуті по суті у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян". Так, в строк до 1 місяця розглянуто – 29 звернень, до 15 днів – 115 звернень, до 10 днів – 39. На кінець звітного періоду не розглянуто 1 звернення.
За звітний період звернень на недоліки в організації прийому громадян в місцевих судах не надходило.
З метою зменшення кількості звернень, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, місцевими судами проводяться наради суддів, семінарські заняття, оперативні наради з працівниками суду, періодичні перевірки роботи канцелярії суду та інші заходи, спрямовані на покращення організації роботи з обліку та розгляду звернень громадян.
За результатами проведеного аналізу та для належної організації роботи із зверненнями громадян вважаю за необхідне:
·        періодично проводити в територіальному управлінні заняття  з працівниками управління з метою підвищення рівня знань;
·        запланувати на 2009 рік проведення вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян в місцевих судах;
·        рекомендувати головам місцевих судів включати в плани проведення занять з працівниками апарату суду питання щодо вивчення Закону України «Про звернення громадян».