flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України, місцевих судах Хмельницької області за 2012 рік

 
Аналіз
стану роботи із зверненнями громадян у територіальному управлінні Державної судової адміністрації України, місцевих судах Хмельницької області за 2012 рік
 

Організація роботи зі зверненнями громадян у територіальному управлінні здійснювалася відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

У 2012 році в територіальному управлінні перебувало на розгляді 26 звернень громадян, що на 51,8 % менше в порівнянні з 2011 роком.  Із зазначеної кількості звернень скарг надійшло 13, заяв –13.

Основними питаннями, що порушуються громадянами у зверненнях є:  організація роботи суду – 10 (38,5 %);  надання інформації – 8 (30,8 %);  процесуальні дії суддів – 1 (3,8 %);  інші питання -7 (26,9 %).

Впродовж 2012 року територіальним управлінням розглянуто 26 звернень. За результатами розгляду звернень громадянам надіслані обґрунтовані та вичерпні відповіді. Опрацьовані відповіді надано у такі строки: до 5 діб - 6 (23,1 %), до 15 діб – 11 (42,3 %), до 30 діб – 9 (34,6 %).

Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян протягом року не допускалось.

Звернень від громадян – Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління не надходило.

Проведений аналіз звернень громадян засвідчив недостатнє знання громадянами чинного законодавства, особливо процесуального, в частині порядку оскарження рішень судів до вищої судової інстанції, ініціювання питання щодо дисциплінарної відповідальності суддів відповідно до статей 85 та 91 Закону України „Про судоустрій і статус суддів”, тощо.

За результатами розгляду в 2012 році заяв та скарг визнано обґрунтованими 1 звернення,яке надійшло на неналежну організацію роботи суду.

 

Прикладом визнання звернення обґрунтованим  є скарга Гарбар А.В., яка надійшла до територіального управління із Державної судової адміністрації України щодо невидачі копії процесуального документу працівниками апарату Летичівського районного суду. За результатами проведеної перевірки, територіальним управлінням встановлено, що цивільна справа за позовом Гарбар А.В. розглянута 02.10.2012 за відсутності позивачки. Працівниками суду копія судового рішення спрямована заявниці 22.10.2012, чим було допущено порушення строків, передбачених ч. 3 ст. 222 Цивільного процесуального кодексу України. За наслідками перевірки скарги Гарбар А.В. головою Летичівського районного суду проведено оперативну нараду із працівниками суду, звернуто увагу секретарів судового засідання на неналежне виконання службових обов’язків та попереджено про недопущення аналогічних порушень в подальшій роботі.

В зв’язку із виявленням порушень в організації роботи суду, зазначених у зверненні, в територіальному управлінні проведено оперативну нараду.  За результатами обговорення вирішено, що в подальшому, у разі встановлення обґрунтованості фактів, викладених у зверненнях, на адресу голів судів надсилатимуться листи з вимогоюприйняття заходів до винних осіб та недопущення порушень в подальшій роботі.

На особистому прийомі в територіальному управлінні прийнято 11 громадян, під час якого заявникам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді. У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через його складність або необхідність додаткового вивчення, заявники надали заяви (скарги) у письмовій формі (4) для подальшого детального розгляду.

Усі звернення, отримані на особистому прийомі, опрацьовані у термін не більше 30 днів. За характером звернень громадян на особистому прийомі, порушувались питання щодо:

- незгоди із судовим рішенням;

- видачі довідок про заробітну плату;

-  тяганини при розгляді справ.

Звернення, що надходять до територіального управління, реєструються в день їх надходження в електронній системі документообігу, за допомогою якої здійснюється контроль за їх своєчасним вирішенням. Відповіді на звернення громадян надаються у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Територіальним управлінням вживаються заходи для організації особистого прийому громадян. Наказом начальника управління затверджено графік прийому громадян. Відповідно до зазначеного графіку: начальник територіального управління приймає громадян щовівторка з 9 до 17 години, заступник начальника щосереди з 9 до 17 години. Начальник відділу, завідуючі секторами та інші спеціалісти територіального управління здійснюють прийом громадян щоденно, відповідно до розпорядку роботи управління. Графік прийому громадян розміщений у доступному для ознайомлення місці.

Також графік прийому громадян у територіальному управлінні та місцевих судів області розміщені на “веб-сайті” на сторінці “інформація для громадян”.

З метою роз’яснення громадянам компетенції територіального управління на “веб-сайті” розміщено інформацію щодо завдань та функцій територіального управління і структурних підрозділів.

Двічі на рік проводяться аналізи розгляду звернень, які надходять до управління та до місцевих судів області, щодо виконання Закону України “Про звернення громадян”. Вказані аналізи обговорюються на оперативних нарадах, а також розміщується на “веб-сайті” територіального управління.

Протягом 2012 року у місцевих судах (Городоцькому, Ярмолинецькому, Чемеровецькому районних, Хмельницькому міськрайонному) проведено вивчення організації роботи із виконання Закону України «Про звернення громадян», дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.

Проведеним аналізом стану роботи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення в 2012 році встановлено, що організація роботи з розгляду звернень в місцевих судах проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Звернення в судах реєструються у відповідних журналах та на обліково-статистичних картках. На кожне звернення заводиться окреме провадження.

Особистий прийом громадян здійснюється згідно встановлених графіків, про що робляться відповідні записи в журналах обліку особистого прийому громадян.

Особлива увага при розгляді звернень приділяється особам, які потребують соціального захисту та підтримки.

Протягом року у судах області знаходилось на розгляді 239 звернень, що на 41,7 % менше в порівнянні з 2011 роком. Із зазначеної кількості звернень, скарг надійшло - 52, заяв – 187.

Звернення громадян надходили в основному на процесуальні дії суддів, на дії працівників суду, на організацію роботи суду, на тривалий розгляд справ і тяганину при їх розгляді, на видачу копій документів, надання інформації, роз’яснення норм закону, тощо.

Значну частину звернень громадян становлять звернення щодо видачі копій рішень, вироків, постанов, ухвал, довідок, тощо. Вказана категорія звернень місцевими судами задовольняється.

Звернення громадян місцевими судами розглянуті по суті у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян".

За звітний період звернень на недоліки в організації прийому громадян в місцевих судах не надходило.

З метою зменшення кількості звернень, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, місцевими судами проводяться наради суддів, семінарські заняття, оперативні наради з працівниками апарату суду, періодичні перевірки роботи канцелярії суду та інші заходи, спрямовані на покращення організації роботи з обліку та розгляду звернень громадян.

За результатами проведеного аналізу та для належної організації роботи із зверненнями громадян вважаю за необхідне:

·             періодично проводити в територіальному управлінні заняття  з працівниками управління з метою підвищення рівня знань;

·             запланувати на 2013 рік проведення вивчення стану організації роботи із зверненнями громадян в місцевих судах;

·             рекомендувати головам місцевих судів включати в плани проведення занять з працівниками апарату суду питання щодо вивчення Закону України «Про звернення громадян». 

 

 Начальник територіального управління

Державної судової адміністрації України

в Хмельницькій області                                                             І. Приступа

 

 
Тищенко Н.
653557
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

ІНФОРМАЦІЯ
щодо розгляду звернень громадян у територіальних
управліннях Державної судової адміністрації України в 2012 році в порівнянні з попереднім звітним періодом
 
 
 
Розділ А. Надходження звернень (заяви, скарги, пропозиції) громадян
 
 

 

Звітні роки
Залишок звернень на початок
звітного
періоду
Надійшло звернень за звітний період
всього
у тому числі
Звернення, що надійшли від (з гр. З)
Строки розгляду звернень (з гр. З)
Залишок не розглянутих звернень на кінець звітного періоду (з Гр. З)
громадян
народних депутатів
вищих органів влади
юридичних осіб
інших осіб
Усього розглянуто звернень
у тому числі
заяв, пропозицій
скарг
Всього
З них повтор них
до 5 діб
до 15 діб
до 30 діб
до 45 діб
більше 45 діб
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2011
0
54
54
45
9
0
48
0
2
4
0
54
10
19
25
0
0
0
2012
0
26
26
13
13
1
20
0
4
2
0
26
6
11
9
0
0
0

 

 
 
 
Розділ Б. Результати розгляду скарг громадян
 
 

 

Звітні роки
Всього скарг Гр. 5 Р."А"
Розглянуто скарг
 
Скарги визнано (з Гр. 3)
Реагування на причини надходження скарг (з гр. 2)
Всього
у тому числі
Залишено без розгляду або повернуто з роз'ясненням повноважень ДСА
Залишок нерозглянутих скарг на кінець звітного періоду
обґрунтованими
необґрунтованими
притягнуто до дисциплінарної відповідальності суддів
притягнуто до дисциплінарної відповідальності працівників апарату суду, ТУ ДСА
інше
відповідь надано ТУ ДСА
надіслано за                                                                   належністю
до судів
до Рад суддів
до каліф комісій
до інших органів
1
 
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2011
9
9
8
1
0
0
0
0
0
3
5
0
0
3
2012
13
13
12
0
0
0
0
1
0
1
11
0
0
0

 

 
 
 
Розділ В. Категорії скарг
 
 

 

Звітні роки
Скарги отримано на (з гр. 5 р. А)
процесуальні дії суддів
поведінку працівників суду
організацію роботи суду
 
організацію роботи ТУ ДСА
 
інше
 
сього
у тому числі на тяганину з розгляду справ
Усього
у тому числі 
1
2
3
4
5
6
7
2011
4
0
0
0
4
0
1
2012
1
0
0
0
10
0
2
 
 
Начальник територіального управління
Державної судової адміністрації України
в Хмельницькій області                                                                   І. Приступа
 
 
 
14.01.2013р.
 
 
Тищенко Н. 
653559