flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України, місцевих судах Хмельницької області за перше півріччя 2012 року

 
Аналіз
стану роботи із зверненнями громадян в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України, місцевих судах Хмельницької області за I півріччя 2012 року
 
         В територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Хмельницькій області протягом першого півріччя 2012 року організація роботи із зверненнями громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
         Перебувало на розгляді протягом звітного періоду 18 звернень громадян. Із зазначеної кількості звернень: заяв – 10, скарг–8.
При цьому, безпосередньо від громадян письмово надійшло 18 звернень. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень зменшилась на 45,5 %.
Звернення надходили від громадян з наступних питань:

 

Скарги
Кількість
Заяви
Кількість
на процесуальні дії суддів
1
на процесуальні дії суддів
0
з приводу організації роботи суду
5
з приводу організації роботи суду
0
щодо надання інформації
0
щодо надання інформації
5
з інших питань
2
з інших питань
5

 

         Станом на 30.06.12року розглянуто 17 звернень. За результатами розгляду звернень громадянам надіслані обґрунтовані та вичерпні відповіді. Звернення на недоліки в організації прийому громадян територіальним управлінням не надходили. Залишок на кінець звітного періоду становить 1 звернення (1-скарга), терміни розгляду якого не порушені.
 Звернення громадян розглядалися у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян" (до 5 діб розглянуто - 5 звернень, до 15 діб –7, до 30 діб -5). Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян протягом півріччя не допускалось.
Звернень від громадян – Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління не надходило.
Для прикладу, до територіального управління 21.03.12 року надійшла скарга  від ПАТ “Донецькобленерго” щодо направлення виконавчого листа у цивільній справі №2-180/11. В результаті службової перевірки скаржнику надано відповідь, що до Городоцького районного суду цивільна справа №2-180/11 надійшла 06.03.2012р., виконавчий лист по справі виданий та направлений на адресу ПАТ “Донецькобленерго”.
Відповіді на звернення громадян надаються у відповідності до вимог чинного законодавства України.
На особистому прийомі в начальника та інших спеціалістів територіального управління прийнято 6 громадян. Заявникам під час прийому надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді. У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через його складність або необхідність додаткового вивчення, заявнику пропонувалось надати звернення у письмовій формі для подальшого детального розгляду.
В територіальному управлінні дотримується порядок формування справ за зверненнями громадян, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.
Звернення, що надходять до територіального управління, реєструються в день їх надходження у журналі автоматизованої системи документообігу, за допомогою якого здійснюється контроль за їх своєчасним вирішенням.
Вживаються заходи для організації особистого прийому громадян. Наказом начальника управління затверджено графік прийому громадян. Відповідно до зазначеного графіку: начальник територіального управління приймає громадян щовівторка з 9 до 17 години, заступник начальника щосереди з 9 до 17 години. Начальник відділу, завідуючі секторами та інші спеціалісти територіального управління здійснюють прийом громадян щоденно, відповідно до розпорядку роботи управління. Графік прийому громадян розміщений у доступному для ознайомлення місці.
Також графіки прийому громадян у територіальному управлінні та місцевих судах області розміщенні на “веб-сайті” на сторінці “інформація для громадян”.
З метою поліпшення роботи, спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян”, територіальним управлінням проводиться відповідна робота щодо планування заходів для покращення ефективності роботи із скаргами, заявами і пропозиціями, щопівріччя аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на оперативних нарадах управління.
 На веб-сайті територіального управління систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи із зверненнями громадян.
Проведеним аналізом стану роботи в місцевих судах щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення в першому півріччі 2012 року встановлено, що організація роботи з розгляду звернень в місцевих судах проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”.
Звернення в судах реєструються у відповідних журналах та на обліково-статистичних картках. На кожне звернення заводиться окреме провадження.
Особистий прийом громадян здійснюється згідно встановлених графіків, про що робляться відповідні записи в журналах обліку особистого прийому громадян.
Особлива увага при розгляді звернень приділяється особам, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом звітного періоду у місцевих судах області знаходилось на розгляді 121 звернення. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень зменшилась на  48,2 %.
Звернення надходили здебільшого від громадян (із 121 звернення – 98 надійшло від громадян, 23– від юридичних осіб).
Із зазначеної кількості звернень, скарг надійшло – 32, заяв – 89. Звернення громадян надходять в основному з наступних питань:
-         на процесуальні дії суддів – 21;
-         тяганину при розгляді справ –19;
-         на видачу копій документів – 56;
-         надання інформації – 25;
-         інші – 0.
Значну частину звернень громадян становлять звернення щодо видачі копій рішень, вироків, постанов, ухвал, виконавчих листів, довідок, тощо. Вказана категорія звернень місцевими судами задовольняється. Більшість звернень громадян визнано необґрунтованими.
Звернення громадян місцевими судами розглянуті по суті у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян". Так, в строк до 1 місяця розглянуто – 36 звернень, до 15 днів – 51 звернень, до 10 днів – 34. На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.
За звітний період звернень на недоліки в організації прийому громадян в місцевих судах не надходило.
З метою зменшення кількості звернень, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, місцевими судами проводяться наради суддів, оперативні наради з працівниками суду, періодичні перевірки роботи канцелярії суду та інші заходи, спрямовані на покращення організації роботи з обліку та розгляду звернень громадян.
 
Начальник територіального управління
Державної судової адміністрації України
в Хмельницькій області                                                             І. Приступа
 
Тищенко Н.
653557