flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління державної судової адміністрації в Хмельницькій області в першому півріччі 2009 року

 

Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи територіального управління державної судової адміністрації в Хмельницькій області в першому півріччі 2009 року
В першому півріччі поточного року територіальне управління державної судової адміністрації в Хмельницькій області проводило свою роботу відповідно до плану роботи на перше півріччя 2009 року. 
Територіальним управлінням забезпечено своєчасне нарахування та виплату заробітної плати суддям і працівникам апарату судів, грошового утримання суддям. За перше півріччя 2009 року виплачено заробітної плати суддям та працівникам апарату судів на суму 8304854 грн. Кошторис видатків дозволив і в координації із радою суддів області було прийняте рішення з 1 січня нараховувати та виплачувати суддям та працівникам апаратів судів премію в розмірі 15 %,  з 1 березня – 20%, з 1 травня – 50%, з 1 червня 70%. З 1 травня суддям встановлена та виплачується надбавка за виконання особливо важливих завдань в розмірі 25%.
Приділяється увага заходам щодо належного матеріально-технічного забезпечення діяльності судів. Протягом звітного періоду було придбано: знаків поштової оплати на 183,1тис.грн., компакт-дисків на суму 100,0 тис.грн., паперу та бланків на суму 80,7 тис.грн., бензину на суму 5,2 тис. грн., запчастин до автомобілів на суму 5,5 тис.грн.Розподіл зазначених матеріальних цінностей для потреб місцевих судів здійснювався пропорційно до кількості судових справ, що перебували на розгляді.
Проведено обслуговування та поточний ремонт оргтехніки на суму 18,0 тис. грн., придбано вікна для Хмельницького міськрайонного суду на суму 10,7 тис.грн.
Всього в звітному періоді обсяг отриманих коштів із Державного бюджету по КПК 0501040 “Здійснення правосуддя місцевими судами” склав 13448938 гривень, які були спрямовані на видатки:
- заробітна плата працівників бюджетних установ                     - 8304854 грн.,
- нарахування на заробітну плату                                                  - 2867961 грн.,
- придбання предметів і матеріалів                                                - 223700 грн.,
- транспортні послуги                                                                      - 16400 грн.,
- оренда та експлуатаційні послуги                                               - 3200 грн.,
- поточний ремонт                                                                            - 85100 грн.,                         
- оплата послуг зв’язку                                                                           - 161000 грн.,
- оплата інших послуг та видатків                                                 - 160200 грн.,
- відрядження                                                                                - 33469 грн.,
- оплата теплопостачання                                                              - 290100 грн.,
- оплата водопостачання та водовідведення                                  - 1290 грн.,
- оплата електроенергії                                                                 - 148100 грн.,
- оплата природного газу                                                              - 148500 грн.,
- оплата інших комунальних послуг                                             - 14000 грн.,
- виплата пенсій та допомоги                                                                 - 1021800 грн.,
- придбання путівок на санаторно-курортне лікування               - 59100 грн.
Крім того, за спеціальним фондом із Державного бюджету отримано 265000 грн., які були спрямовані на видатки:
-         придбання предметів і матеріалів – 110900 грн.,
-         оплата послуг зв’язку - 92200 грн.,
-         інші видатки – 39700 грн.,
-         основні засоби – 22200 грн.
Територіальне управління прагне якнайшвидше та найоптимальнішим чином розв’язати проблему інформатизації судів, що включає в себе комп’ютеризацію, розбудову комп’ютерної мережі, переведення судів на електронний документообіг. На теперішній час всі місцеві суди області забезпечені локальними мережами, повним та необмеженим доступом до комп’ютерної мережі Інтернет. Однак, на сьогоднішній день гостро постає питання щодо забезпечення місцевих судів комп’ютерною технікою. Зараз рівень забезпеченості суддів складає 44,4 %. На власній комп’ютерній техніці працює 25,8 % суддів. Недостатнє забезпечення комп’ютерною технікою ускладнює роботу суддів та працівників судів.
На даний час судді змушені виконувати вимоги закону щодо фіксування судового процесу технічними засобами. В місцевих судах перебуває 140 технічних засобів фіксування, із них 43 «Оберіги», 27 «Камертонів», 58 «Тритонів». Цифрові магнітофони «Тритон» на даний час є морально застарілою технікою і потребують заміни на більш сучасні засоби. Кількість засобів фіксування судового процесу відповідає кількості суддів, однак проблемою є відсутність належної кількості залів судових засідань.
Силами територіального управління постійно здійснюється технічна підтримка та обслуговування наявної комп’ютерної та офісної техніки, супровід та оновлення програмних продуктів у судах.
Проводиться робота щодо забезпечення суддів житлом та покращення їх житлових умов. Станом на 30.06.2009 року в контрольному списку суддів місцевих судів області, які потребують поліпшення житлових умов, перебуває 23 судді, з яких 21 не забезпечений житлом та 2 - потребують поліпшення житлових умов у зв’язку з тим, що не забезпечені житловою площею по нормі.
Територіальним управлінням постійно вживаються заходи щодо забезпечення безпеки суддів, працівників судів та охорони приміщень судів.
Робота по забезпеченню незалежності, недоторканості та безпеки суддів, членів їх сімей, а також охорони приміщень судів області проводиться у тісній взаємодії із спеціальним окремим батальйоном судової міліції „Грифон”.
Працівниками спеціального окремого батальйону судової міліції “Грифон" УМВС України в Хмельницькій області цілодобово охороняються 12 приміщень десяти судів (Шепетівського, Славутського міськрайонних, Нетішинського міського, Волочиського, Городоцького, Дунаєвецького, Ізяславського, Ярмолинецького районних судів, одне з приміщень Кам'янець-Подільського міськрайонного суду та три приміщення Хмельницького міськрайонного суду). Приміщення Летичівського, Старокостянтинівського районних судів та друге приміщення Кам'янець-Подільського міськрайонного суду охороняються працівниками судової міліції вдень.
Пункти пропуску судів, чергування на яких забезпечується працівниками спеціального окремого батальйону судової міліції “Грифон”, обладнано окремими місцями для несення служби, а також службовими телефонами для оперативного зв’язку з черговим по територіальному відділу міліції та іншими посадовими особами.
Для виконання функцій щодо державного захисту суддів, працівників суду та забезпечення безпеки учасників судового процесу, своєчасного виявлення зброї, колючих, ріжучих та інших металевих предметів, у приміщеннях Славутського, Шепетівського, Кам'янець-Подільського та трьох приміщеннях Хмельницького міськрайонних судів, приміщеннях Ізяславського, Городоцького, Дунаєвецького, Старокостянтинівського та Летичівського районних судів встановлено стаціонарні металодетектори. В двох міськрайонних та десяти районних судах використовуються портативні металошукачі МО-1И.
У двох приміщеннях Хмельницького міськрайонного суду встановлено уніфіковані системи контролю доступу.
Проведено встановлення пожежної сигналізації і систем оповіщення в приміщеннях Хмельницького міськрайонного суду (вул. Театральна, 54).
Протягом півріччя 2009 року суддями місцевих судів області винесено 359 постанов щодо забезпечення підтримання громадського порядку в приміщенні суду під час розгляду кримінальних та цивільних справ.
Територіальним управлінням проводиться претензійно-позовна робота. Протягом першого півріччя 2009 року було забезпечено представництво інтересів органів Державної судової адміністрації України в 11 справах, що перебували на розгляді за позовами 44 позивачів.Позовні вимоги в основному стосувалися стягнення заборгованості по заробітній платі, компенсації втрати частини заробітку у зв’язку із справлянням податку з доходів фізичних осіб, стягнення компенсації вартості невикористаного службового обмундирування, перерахунок щомісячного довічного грошового утримання, стягнення заборгованості по щомісячному довічному грошовому утриманню, стягнення вихідної допомоги при виході на пенсію, стягнення компенсації за роботу в умовах режимних обмежень та ін. Загальна сума заявлених позовних вимог в цьому періоді становила 7 265 336,28 грн. яка присуджена до стягнення за результатами розгляду в суді першої інстанції.
За наслідками розгляду зазначених справ територіальним управлінням подано 3 апеляційних скарги на рішення судів першої інстанції. Апеляційним судом розглянуто 5 апеляційних скарг, 4 з яких повністю задоволені, рішення судів першої інстанції скасовані і в позовах позивачам відмовлено на загальну суму 152065,76 грн. Рішення суду першої інстанції в частині не виплати неправомірно утриманого податку з доходів фізичних осіб та відшкодування вартості невиданого службового обмундирування також скасоване і в позові позивачам відмовлено. Подано 1 касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України.
Укладено та переукладено на новий термін 54 договори стосовно життєдіяльності місцевих судів області.
Працівниками територіального управління протягом кварталу надавалися роз’яснення та методичні рекомендації щодо складання статистичних звітів, ведення діловодства у судах, організації ведення архіву суду. Для потреб судів передано методичні рекомендації щодо складання звітів.
Значна увага приділяється веденню судової статистики, особливо достовірності складання первинних звітів судами. Робота з приймання звітів свідчить про поліпшення організації роботи в судах по веденню судової статистики та організації роботи по складанню первинних звітів, однак окремі суди все ще надсилають до територіального управління не перевірені звіти з великою кількістю логічних і навіть арифметичних помилок, що вказує на незадовільну виконавську дисципліну.
 Протягом півріччя прийнято і опрацьовано 294 первинних звіти про роботу місцевих судів області. Підготовлено 14 зведених звітів, які подано до Державної судової адміністрації України, обласного управління статистики, а також надіслано до апеляційного суду Хмельницької області. Показники звітів щодо розгляду справ місцевими судами надавались органам прокуратури, внутрішніх справ, іншим установам та організаціям на відповідні запити. Розроблено аналітичні та порівняльні таблиці статистичної інформації по розгляду місцевими судами справ в порядку кримінального, цивільного та адміністративного судочинства. Аналізи навантаження на суддів, проведені за результатами роботи 2008 року показали стабільне зростання кількості справ, що надходять на кожного суддю області (в середньому за 2008 рік для розгляду на одного суддю щомісяця надходило 233,03 справи і матеріали, що на 4,3 % більше в порівнянні з 2007 роком. З них кримінальних справ і матеріалів – 9,9, адміністративних справ і заяв – 8,4, цивільних справ і заяв – 36,3, справ про адміністративні правопорушення – 178,3). Найбільше справ і матеріалів усіх категорій щомісяця в середньому надходило на кожного суддю Хмельницького міськрайонного суду – 323,2 справи; Кам’янець-Подільського міськрайонного суду – 309,5 справ; Дунаєвецького районного суду – 266,4 справ; Славутьского міськрайонного суду – 251,6 справа.
Відповідно до плану роботи територіального управління, протягом півріччя проведено вивчення стану організації діяльності Волочиського, Новоушицького районних, Нетішинського міського та Славутського міськрайонного судів.
При вивчені стану організації діяльності судів особлива увага приділялась наступним питанням: організації роботи суду, організації діловодства, веденню обліково-статистичної роботи, роботі із зверненнями громадян, організації роботи з кадрами, матеріально-технічному забезпеченню.
На недоліки в організації діловодства, веденні обліково-статистичної роботи та архіву суду, які виявлені практично в кожному із перелічених судів, працівникам судів було вказано безпосередньо під час перевірок і надано методичну допомогу. З метою усунення виявлених порушень та недопущення їх у подальшій роботі суду з суддями і працівниками апаратів судів проведено оперативні наради.
Приділяється увага роботі із зверненнями громадян. Протягом звітного періоду до територіального управління надійшло 9 звернень. Станом на 30.06.09р. розглянуто 8 звернень, які надходили в основному з питань надання інформації та на дії суддів місцевих судів. Звернення розглянуті у строки, визначені Законом України "Про звернення громадян". На вказані звернення заведені окремі справи. Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян не допускалося.
Під постійним контролем керівництва територіального управління знаходиться виконання доручень Президента України, доручень, рішень колегії Державної судової адміністрації України. З метою зміцнення виконавської дисципліни з працівниками територіального управління постійно проводяться оперативні наради.
Територіальним управлінням проводиться робота по співпраці із засобами масової інформації. В звітному періоді територіальним управлінням здійснено дві публікації в журналі «Вісник судової адміністрації України» щодо створення комп’ютерної мережі в судах Хмельниччини та щодо урочистого відкриття приміщення Хмельницького міськрайонного суду. Публікації щодо роботи місцевих судів області за даними судової статистики, діяльності територіального управління в 2008 році, а також інформацію щодо нових розмірів витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду цивільних справ розміщено в мережі Інтернет. Виступи начальника територіального управління щодо організації роботи місцевих судів області транслювався по обласному телебаченню.
Відповідно до зведеного штатного розпису штатна чисельність працівників апарату місцевих судів Хмельницької області становить 669 одиниць, із них: 126 посад суддів, 452 - державних службовців, 39 - службовців, 52- інших працівники.
Станом на 01.07.2009 року вакантні 20 посад суддів в 15 місцевих судах Хмельницької області. Для заповнення 17 вакансій матеріали спрямовані до Державної судової адміністрації України.Три кандидати отримали рекомендації для зайняття посад суддів і на даний час щодо них готуються обліково-характеризуючі матеріали з метою подальшого спрямування їх до ДСА України. 
Значна кількість вакансій виникла в зв’язку з тим, що: 4 суддів було переведено в порядку обрання до Хмельницького окружного адміністративного суду, 3 – до апеляційного суду області, 1 – до Голосіївського районного суду м. Києва, крім того 5 суддів звільнено.
Протягом звітного періоду працівниками кадрової служби проводилась робота щодо підготовки обліково-характеризуючих матеріалів суддів та кандидатів на посади суддів, в результаті чого до Державної судової адміністрації України направлено 23 пакети документів: щодо призначення суддів вперше (6), обрання безстроково (11), переведення (1) та щодо звільнення (5).
Територіальне управління ефективно співпрацює з Чернівецьким регіональним відділенням Академії суддів України, яке регулярно запрошує суддів та працівників апарату судів на навчання. Так, потреба в підвищенні кваліфікації суддів та працівників апарату судів області на 2009 рік складає 182 особи. Протягом звітного періоду підвищили кваліфікацію 34 працівники місцевих судів, з них 8 суддів і 22 працівники апарату навчались в Чернівецькому РВ АСУ та 4 судді взяли участь у семінарі за підтримки Європейської комісії Ради Європи в рамках проекту «Україна: Верховенство права» на базі Львівського РВ АСУ.
Для більш ефективної роботи в місцевих судах області розроблені списки суддів та працівників апарату судів, яких планується направити на навчання протягом 2009 року згідно з Графікомнавчального процесу із підвищення кваліфікації суддів, працівників апарату судів, затвердженим ректором Академії суддів України.
Територіальне управління державної судової адміністрації в області тісно співпрацює з радою суддів області, спільно вирішує необхідні питання. Протягом звітного періоду на засіданнях ради суддів Хмельницької області за ініціативою територіального управління були розглянуті питання, що стосуються заохочення та виплати премій суддям місцевих судів області, та інформування ради суддів про забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції.