Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В першому півріччі 2010 року в територіальному управлінні державної судової адміністрації в Хмельницькій області на розгляді знаходилось 22 звернення громадян, з них 10 (45,5 %) скарг та 12 (54,5%) заяв. При цьому, безпосередньо від громадян письмово надійшло 17 звернень (77,3%).
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень збільшилась на 144 %.
Звернення надходили від громадян з наступних питань:
Скарги |
Кількість |
Заяви |
Кількість |
на процесуальні дії суддів |
8 |
на процесуальні дії суддів |
2 |
з приводу організації роботи суду |
1 |
з приводу організації роботи суду |
1 |
щодо надання інформації |
|
щодо надання інформації |
9 |
з інших питань |
1 |
з інших питань |
|
У більшості випадків звернення надходили з питань, що не входять до компетенції територіального управління.
Загальними причинами, що зумовили надходження скарг громадян, в основному є порушення суддями при провадженні справ чинного цивільного процесуального, адміністративного процесуального, кримінального процесуального законодавства та норм матеріального права, тощо.
Впродовж півріччя територіальним управлінням розглянуто по суті 22 скарги, з них надіслано за належністю до Ради суддів Хмельницької області 6 скарг.
За результатами розгляду звернень надіслані обґрунтовані відповіді. Для прикладу, до територіального управління неодноразово надходили звернення від Ткаченко Л.М., яка проживає в с. Миньківці Славутського району Хмельницької області щодо неотримання роздруківки судового засідання при розгляді цивільної справи, а також невідповідності змісту роздруківки електронному носію. В результаті службової перевірки скаржниці надано відповідь про те, що роздруківка судового засідання містить всю інформацію, яку можливо прослухати на електронному носії. Також повідомлено, що роздруківку судового засідання вона може отримати в Славутському міськрайонному суді в будь-який час.
Звернення громадян розглядалися у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян" (до 5 діб розглянуто 9 звернень, до 15 діб – 7, до 30 діб - 6). За належністю звернення надсилались у 5-ти денний термін. Порушень чинного законодавства при розгляді звернень громадян протягом півріччя не допускалось.
Звернень від громадян – Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв соціалістичної праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни до територіального управління не надходило.
Відповіді на звернення громадян надаються у відповідності до вимог чинного законодавства України.
В територіальному управлінні дотримується порядок формування справ за зверненнями громадян, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348.
Звернення, що надходять до територіального управління, реєструються в день їх надходження у журналі автоматизованої системи документообігу, за допомогою якого здійснюється контроль за їх своєчасним вирішенням.
Вживаються заходи для організації особистого прийому громадян. Наказом начальника управління затверджено графік прийому громадян. Відповідно до зазначеного графіку: начальник територіального управління приймає громадян щовівторка з 9 до 17 години, заступник начальника щосереди з 9 до 17 години. Начальник відділу, завідуючі секторами та інші спеціалісти територіального управління здійснюють прийом громадян щоденно, відповідно до розпорядку роботи управління. Графік прийому громадян розміщений у доступному для ознайомлення місці.
Також графіки прийому громадян у територіальному управлінні та місцевих судах області розміщенні на “веб-сайті” на сторінці “інформація для громадян”.
У місцевих судах (Деражнянському районному та Хмельницькому міськрайонному) проведено вивчення організації роботи із виконання Закону України «Про звернення громадян», дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян.
З метою поліпшення роботи, спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян”, територіальним управлінням проводиться відповідна робота щодо планування заходів для покращення ефективності роботи із скаргами, заявами і пропозиціями, щопівріччя аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на оперативних нарадах управління.
На веб-сайті територіального управління систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи із зверненнями громадян.
Проведеним аналізом стану роботи в місцевих судах щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення в першому півріччі 2010 року встановлено, що організація роботи з розгляду звернень в місцевих судах проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”.
Звернення в судах реєструються у відповідних журналах та на обліково-статистичних картках. На кожне звернення заводиться окреме провадження.
Особистий прийом громадян здійснюється згідно встановлених графіків, про що робляться відповідні записи в журналах обліку особистого прийому громадян.
Особлива увага при розгляді звернень приділяється особам, які потребують соціального захисту та підтримки.
Протягом звітного періоду у місцевих судах області знаходилось на розгляді 96 звернень. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість звернень збільшилась на 17,1 %.
Із зазначеної кількості звернень, скарг надійшло – 24 (25 %), заяв – 72 (75 %). Звернення громадян надходять в основному з наступних питань:
- на процесуальні дії суддів – 14;
- тяганину при розгляді справ – 10;
- на видачу копій документів – 54;
- надання інформації – 16;
- інші – 2.
Значну частину звернень громадян (56,2 % від загальної кількості) становлять звернення щодо видачі копій рішень, вироків, постанов, ухвал, виконавчих листів, довідок, тощо. Вказана категорія звернень місцевими судами задовольняється. Більшість звернень громадян визнано необґрунтованими.
Звернення громадян місцевими судами розглянуті по суті у строки, визначенні Законом України "Про звернення громадян". Так, в строк до 1 місяця розглянуто – 21 звернення, до 15 днів – 62 звернення, до 10 днів – 13. На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.
За звітний період звернень на недоліки в організації прийому громадян в місцевих судах не надходило.
З метою зменшення кількості звернень, виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян, місцевими судами проводяться наради суддів, оперативні наради з працівниками суду, періодичні перевірки роботи канцелярії суду та інші заходи, спрямовані на покращення організації роботи з обліку та розгляду звернень громадян.
Провідний спеціаліст
відділу організації діяльності судів та судової статистики
Тищенко Н.М.